Restless Vikings - Langtur 2010

2-6.september. Årets langtur var planlagt god tid i forveien, men dessverre (mest for de som ikke var med) var vi bare tre som kunne være med på tur i år.

Kjøreruta var klar og tre av fire overnattinger var booket. Henning og Sverre var kommet til Kristiansand dagen før, så første etappe gikk fra Kristiansand til Strømstad, videre ned gjennom sør sverige og til Odense i Danmark. Og tilslutt et stopp i Hirtshals før vi kjørte ombord på ferja tilbake til Norge.
IMG 5559  Torsdags kveld i Kristiansand hvor Sverre og Henning har ankommet. Henning tryllet frem en lekker pasta til oss. IMG 5564  "Pasta Penne a´la Restless" (med en meget avansert og omfattende kjøttdeigsaus). Bon appetite! :) IMG 5580  Yatzyblokka er som vanlig med oss på tur.
IMG 5569  Vi har flere ganger spilt bort både gård og grunn (men heldigvis vunnet alt tilbake igjen)! Så for å unngå at dette skal kunne skje igjen, har vi satt innsatsen til max 50 kr pr omgang. :-) IMG 5571  Fredag formiddag og turen er godt igang med et kaffestopp ved Harebakken senter i Arendal. IMG 5572  Deilig temperatur og et flott kjørevær.
IMG 5573  Flere timer og ca 37 mil senere ankom vi Silverhornet Camping i Strømstad utpå fredagskvelden,  og etter å ha fått av oss motorsykkeltøyet smakte det fantastisk godt med ei pils! :D Legg merke til engangsgrillen på bordet som ble kjøpt inn som en alternativ kriseløsning! We take no chances!! :) IMG 5583  Alle råvarer og ingredienser er handlet inn til kveldens festmiddag!! :) IMG 5588  Tv'en sto selvfølgelig på kjøleskapet. :-)
IMG 5575  Ikke akkurat noe gourmet kjøkken dette her. IMG 5589  Men klubbkokken utnytter alle muligheter og gjør det beste ut av det som vanlig. :-) IMG 5591  Dette ser jo rålekkert ut!
IMG 5595  Jeg og Sverre fortalte til de norske naboene som var ankommet at vi hadde med oss egen kokk på tur. Men de bare flirte og trodde sikkert vi spøkte!! Men de skulle jo bare ha visst! :D IMG 5599  Her begynner det å bli gang på sakene! Hvis du stikker nesa helt oppi dette bildet, kan du nesten kjenne matlukta!! :-) IMG 5602  Kveldens høydepunkt er ferdig servert!
IMG 5604  Etter nesten 40 mil i salen denne dagen smake det helt fortreffelig. IMG 5609  Sverre ble så "mett" at han måtte ut å "sove litt middag" litt senere på kvelden!! :))) IMG 5610  Lørdag formiddag i Strømstad sentrum. Strålende vær og vi er klare for en ny finværs etappe sørover langs Svenskekysten.
IMG 5612  Dagen før klarte jeg å miste dekselet til skiltlyset på sykkelen pga noen skruer som hadde løsna. Men Henning fant det heldigvis igjen i veikanten rett ved hyttene med falkeblikket sitt. På Jernia butikken i Strømstad fikk vi både festemuttere og lån av verktøy helt gratis, så alt ble som nytt igjen. Bare velstand! :-) IMG 5613  "Presidentfruen" trengte mer penger, så da måtte det tys til mobile overføringer på direkten! :D IMG 5615
IMG 5616  Vi fikk noen fine strekk på perfekte motorsykkelveier sydover i Sverige. Her hadde vi en pause ikke så langt fra Gøteborg. IMG 5617 IMG 5619  Vi hadde ikke booket overnatting for lørdagen, men med glimrende hjelp og velvilje fra en "innfødt" som hjalp oss både å booke hytte og eskortere oss helt frem, avsluttet vi dagens etappe på Espeviks Camping i Varberg.
IMG 5618 IMG 5632  Kveldens middag er svinefilet med allverdens deilig tilbehør. IMG 5630  Noe av det vi liker best med matlagingen til Henning, er at alle får være med å prøvesmake både sauser, kraft og kjøtt underveis! Og da er det aldri mangel på frivillige!! :)
IMG 5634  Ei standsmessig og romslig hytte med skikkelig kjøkken denne gang! IMG 5638  Sverre gleder seg som en unge til middagen! IMG 5639  Her overlates ingenting til tilfeldighetene, må du tro!
IMG 5647 MVI 5642 IMG 5649  Middagen er servert.......igjen!! :-)
IMG 5654  Etter at den fortreffelige middagen fikk synke litt, var det som vanlig frem med Yatzyblokka (og lommeboka)!! :D MVI 5636 IMG 5659
IMG 5662  Søndag formiddag og nesten klare til å dra videre. Neste stopp var Odense i Danmark, hvor vi hadde booket hotell. IMG 5664  Espeviks Camping var et flott sted ved sjøen og kan anbefales et besøk hvis du skulle være i nærheten. IMG 5667  Pakkhestene våre.
IMG 5668  Et lite fotostopp rett før Helsingborg. IMG 5670  Utsikt over til Danmark. (Sjekk det fantastiske været..!!) IMG 5675  Hondaene våre gikk som vanlig uten et fuskeslag under hele turen.
IMG 5684  Johnny sin -85 VT1100 Shadow IMG 5685  Sverre sin Deauville IMG 5686  Henning sin 86 VT1100 Shadow
IMG 5678  Denne rasteplassen midt i Danmark ble det siste bildet på turen!! Etterpå kjørte vi videre nordover til Hirtshals hvor Henning og Sverre overnattet for å slippe å kjøre til Stavanger til langt på natt. Johnny tok kveldsbåten hjem og var eneste motorsykkel ombord på Superspeed. :) Da gjenstår det bare å si tusen takk for atter en kjempeflott og opplevelsesrik Restless Vikings tur!